CHŁOPAK
- Co charakteryzuje chłopaka?
- Chłopaki – czego nie robią? (str. 137)
- Co odróżnia chłopaka od mężczyzny?
- Czy mężczyzna to też chłopak?
CHŁOPAK w obliczu przyjaźni, CHŁOPAK w obliczu miłości
Rebecca to moja przyjaciółka.
Powinienem jej odpowiadać.
Rebecca to moja dziewczyna (…)
Jeśli chcę, żeby tak zostało,
Powinienem przestać się do niej odzywać.
- Czym jest przyjaźń / czym jest miłość?
- Czy łatwo odróżnić przyjaźń od miłości?
- Jaka jest wartość przyjaźni / jaka jest wartość miłości?
- Czy przyjaźń i miłość wymagają odwagi?
- Czy o miłości i przyjaźni należy mówić na głos?
- Jakie ryzyko niesie za sobą przyjaźń, jakie miłość?
- Czy warto się przyjaźnić / czy warto kochać?
ZADANIE
- Jason boi się, że gdy tylko ktoś, kto jest dla niego ważny pozna go na żywo, nie zaakceptuje go takim, jaki jest. Wychodzi więc z założenia, że lepiej będzie, jak zwyczajnie nie da się poznać (str. 140) – ustosunkuj się do tego. Co ty uważasz na ten temat?
- Jason wycofuje się, ucieka z relacji, czy masz / miewasz tak samo? Jak myślisz, z czego to może wynikać? Czy można temu zapobiec?
RODZICE
- Po co nam rodzice?
- Jaka jest ich rola?
- Jacy według ciebie powinni być rodzice?
- Co należy do ich zadań / obowiązków?
- Jakie powinni mieć cechy?
- Jacy są rodzice Jasona?
- Jacy są w obliczu choroby Jasona? (str. 139)
- Jak reagują na diagnozę choroby syna? (złość, wyparcie, niezgoda, poczucie absurdu, buntu, nierzeczywistości, „mama się zgubiła” (str.147)
- „Mama jest podobna do mnie. Nie chce martwić ludzi, których kocha”
ZADANIE DOMOWE (do wyboru)
- "Gdyby tata był kolorem, byłby pomarańczowy. Szczęśliwy. Lubi sprawiać mi radość. Ja byłbym ciemnozielony jak dno oceanu..." (str. 148) A ty jakim kolorem jesteś? Czy też tak masz? Czy te tak potrafisz? Jaki kolor ma smutek / pustka / dlaczego? Spróbuj wyrazić kolorami swój nastrój i emocje.
- Przedstaw siebie za pomocą barw. Porównaj siebie do świata zjawisk, zwierząt lub rzeczy. Kim lub czym jesteś? Kim lub czym chciałbyś być?