PROPOZYCJE ZABAWY WSTĘPNEJ
- Nauczyciel przynosi do klasy karty do pracy z dziećmi autystycznymi. Uczniowie mają za zadanie dopasować obrazek do nazwy emocji.
- Kalambury. Uczeń ma za zadanie ciałem i mimiką wyrazić wskazaną przez nauczyciela emocję.
MIMIKA – co to takiego?
- Czy czytanie/interpretowanie ludzkiej mimiki jest łatwe?
- Czy zdarza ci się błędnie odczytać wyraz twarzy?
- Czy można mówić spojrzeniem/mimiką/gestem?
KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA
Co to takiego? (komunikacja werbalna / niewerbalna)
- „Mama była zła. Nie pokazała tego po sobie, ale bardzo głośno zamknęła drzwi”. (str. 32)
- „Kiedy mówi, bardzo intensywnie gestykuluje. Z jej rąk można wyczytać więcej niż ze słów”.
ALTERNATYWNE SPOSOBY KOMUNIKACJI
Nauczyciel przygotowuje plansze / plakaty / slajdy, które następnie prezentuje uczniom. Uczniowie mają za zadanie odgadnąć, jaki typ komunikacji przedstawiają przykłady.
- Internet
- Telefon
- Język migowy
- Alfabet Braille’a
- Alfabet Morse’a
ZNAJOMY / KOLEGA / PRZYJACIEL
- Kto to taki?
- Jaka jest między nimi różnica?
- Co mówią sobie przyjaciele / jak się traktują?
- Czym się ze sobą dzielą? (str. 103)
ZNAJOMOŚĆ Z INTERNETU
- Czym się charakteryzuje?
- Co za sobą niesie?
- Czym różni się od znajomości w realu?
- Czy uważasz, że taka znajomość może być wartościowa?
- Jaki rodzaj znajomości wolisz (w Internecie / w kontakcie bezpośrednim)?
- Dlaczego?
ZADANIE DOMOWE – odpowiedź pisemna
Rebecca czy Jason – które z nich chciałbyś mieć za przyjaciela? Uzasadnij.