WPROWADZENIE
Zadaniem uczniów jest przygotować krótką prezentację / opis swojej osoby. Następnie każdy z osobna wychodzi na środek klasy i krótko się przedstawia. Tak, jakby przedstawiał się pierwszy raz. Po każdym wystąpieniu klasa bije brawo.
TOŻSAMOŚĆ
- Czym jest? Co się na nią składa? (imię, nazwisko, pochodzenie, cechy wyglądu, cechy charakteru, zachowanie)
- Czy kiedykolwiek chciałeś być kim innym, niż jesteś?
- Czy można zmienić swoją tożsamość?
- Czy łatwo być sobą?
- Czy łatwo być kimś innym?
WNIOSKI / POGADANKA
- Co pozwala nam odróżnić jednego człowieka od drugiego?
- Co nas definiuje? (płeć, cechy zewnętrzne, wzrost, kolor włosów / oczu / skóry / cechy charakteru / zawód / hobby / upodobania)
- Tożsamość Jasona (str. 164, 169, 173) – pogadanka