Lekcja 2 Oblicza INNOŚCI

Nauczyciel przygotowuje test wyboru ABC, którym rozpoczyna lekcję. Trzykrotnie na głos czyta pytania, uczniowie zaznaczają właściwe według nich odpowiedzi. Po zakończeniu uczeń oddaje swoją kartkę koledze z ławki, który wchodzi w rolę nauczyciela i zielonym długopisem podlicza ilość właściwych odpowiedzi. Nauczyciel omawia odpowiedzi z uczniami i wyjaśnia wątpliwości co do znaczenia pojęć. Osoba z największą ilością poprawnych odpowiedzi otrzymuje nagrodę (np. batonika, jak w książce).

Pojęcia, których dotyczą pytania testowe to:

  • porażenie mózgowe
  • achondroplazja
  • synestezja
  • piętno
  • alienacja
  • diagnoza
  • zespół Downa
  • pamięć fotograficzna
  • autyzm
  • zespół Aspergera
  • paraliż
  • integracja sensoryczna
  • terapia
  • rehabilitacja

Nauczyciel przygotowuje pokaz slajdów, na których wyświetlane będą przykłady znanych/sławnych osób z wybranymi omawianymi przypadłościami (Peter Dinklage, Agnieszka Bal, Nick Vujicic itp.) Co im zawdzięczamy? Jak okiełznali swoją inność? – pogadanka.

Licencja Creative Commons Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska